En hyllest til dyrene <3

24.04.2021

I helga er jeg hjemme i heimbygda mi Surnadal og får endelig møte katten min Miss igjen. Vi valgte hverandre for 16 år siden og jeg savner henne hver dag. I 1,5 år har hun bodd hos pappa på "bestefarpensjonat" pga hyperallergi i familien. Den andre katten min, Chloe, har flyttet til søsteren. Etter å ha hatt katter rundt meg siden jeg var liten, er det en stor omveltning å ikke ha de rundt meg mer. I kveld kommer det derfor en hyllest til dyrene. Vi kan lære mye av dem. Jeg kom over et innlegg som en dyrekjær bestevenn la ut. Historien er fra en ukjent forfatter, men ordene har vi godt av å ta med oss videre i livene våre.

Ha en fantastisk lesing om "HVORFOR HUNDER LEVER KORTERE ENN MENNESKER? "

" Som veterinær ble jeg tilkalt for å undersøke en ti år gammel irsk ulvehund med navnet Belker. Hundens eiere var alle veldig knyttet til Belker, og de håpet på et mirakel.Jeg undersøkte Belker og fant ut at han var døende av kreft. Jeg sa til familien at vi ikke kunne gjøre noe for Belker, og tilbød å utføre dødshjelpsprosedyren for den gamle hunden hjemme hos dem.

Da vi kom til å skulle organisere det hele, sa foreldrene at de trodde det ville være bra for seks år gamle Shane å være tilstede under prosedyren. De tenkte gutten kanskje ville lære noe av opplevelsen.Dagen etter fikk jeg den velkjente klumpen i halsen da Belkers familie stod rundt ham. Shane virket så rolig og klappet den gamle hunden for siste gang, at jeg lurte på om han egentlig forsto hva som foregikk. I løpet av få minutter gikk Belker fredelig bort.

Den lille gutten så ut til å godta Belkers overgang uten problemer eller forvirring. Vi satt sammen en stund etter Belkers død, og lurte høyt på det triste faktum at hundenes liv er kortere enn menneskelivet. 

Shane, som hadde lyttet rolig, kikket opp, "jeg vet hvorfor." Forbløffet, vendte vi oss alle mot ham. Det som kom ut av munnen hans nummet meg nesten. 

Jeg har aldri hørt en mer trøstende forklaring. Det har endret måten jeg prøver å leve på. 

Han sa: "Folk blir født for at de kan lære å leve et godt liv - som å elske alle hele tiden og være snille, ikke sant?" Vel, hunder vet allerede hvordan de skal gjøre det, så de trenger ikke bli her så lenge som vi gjør."

- Lev enkelt. 

- Elske sjenerøst.

- Utvis dyp omsorg

- Snakk vennlig

Om en hund var læreren, ville vi lært ting som:

- Når dine kjære kommer hjem, løp alltid for å hilse på dem.

. Gå aldri glipp av en biltur bare for gøy

- Opplev frisk luft og vind i ansiktet som ren ekstase.

. Ta høneblunder.

- Strekk på deg før du reiser deg.

- Løp, boltre deg og lek hver dag.

. Nyt oppmerksomhet og la folk klappe deg.

- Unngå å bite når et enkelt knurr vil hjelpe

- Stopp opp innimellom, for å bare ligge på ryggen i gresset på varme dager 

- På veldig varme dager, drikk mye vann og ligg under et skyggefullt tre.

- Når du er lykkelig, danse rundt og vrikk på hele kroppen.

- Nyt den enkle gleden ved en lang tur.

- Vær trofast.Ikke lat som du er noe du ikke er.

- Hvis det du vil ha, ligger gravlagt, grav til du finner det.

- Når noen har en dårlig dag, bare vær stille, sitt i nærheten og len deg litt forsiktig inntil.

Det er hemmeligheten bak lykken som vi kan lære av en god hund og katt

© 2020 MoSe. Storsvingevegen 8, 6650 Surnadal.
Trondheim:bestille timer og jeg kommer til deg,
Drevet av Webnode
Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang